نکات مهم در سئو محتوا

در سال ۲۰۲۰، سئو محتوا می بایست حول محور مخاطبان باشد. اگر می خواهید بازاریابی محتوا خود را بهبود بخشید و یک ROI واقعی را تجزبه نمایید، می بایست از شیوه هایی سودمند استفاده کنید. محتواهایی که به شدت در رتبه بندی موثر هستند می توانند موجب هدایت ترافیک و شناسایی سرنخ ها شوند و این نوع محتوا ها همیشه در اولویت هستند. به همین دلیل توصیه های امروز برای سئو محتوا در سال ۲۰۱۹ با محوریت خواننده مطرح می گردد. شما می بایست نیاز های کاربر خود را بدانید و او را به درستی درک نمایید، زیرا محتوای شما می بایست بصورت صحیح برای کاربر هدف نوشته شده باشد.

بنابراین، در این مقاله همراه شما خواهیم بود تا نکاتی مهمی را برای ایجاد بهترین محتوا با میزان مطالعه بیشتر، اشتراک گذاری بالاتر و ارزشمندتر بیان کنیم.

۱٫ محتوای خود را برای افرادی بنویسید که دارای “کلمات کلیدی هدفمند” هستند

اگر شما موفق به بهینه سازی محتوا با “کلمات کلیدی هدفمند” نباشید، محتوای شما به جامعه هدف نخواهد رسید. منظور از “کلمات کلیدی هدفمند”، اصطلاحات و عبارات کلیدی است که مخاطب شما در جستجوی هایی که انجام می دهد، استفاده می کند.

برای پیدا کردن این شرایط، ابتدا باید درک کنید:

– چه کسانی مخاطبین شما هستند.

– چه نوع اطلاعاتی نیاز دارند.

– چرا آنها به این اطلاعات نیاز دارند.

– از کدام کلمات کلیدی برای جستجو استفاده می کنند.

این فعالیت ممکن است به نظر پیچیده باشد اما می توانید آن را به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید:

– تحلیل مخاطب: مخاطبان خود را شناسایی کنید، منظور از مخاطبین افرادی هستند که کالا یا خدماتی را که شما به آنها پیشنهاد می دهید، نیاز دارند و یا علاقمند به خرید آنها هستند. سپس، آنها را در اجتماعات آنلاین پیدا کنید و با این افراد صحبت نمایید. آنها را تحلیل کنید و عادات شخصی، اولویت های آنها، آمار جمعیتی و… را بیابید.

– تحقیق در زمینه شناسایی کلید واژه ها: کلمات کلیدی مرتبط و سودآور که مربوط به تخصص، محصولات، خدمات و اهداف جستجوی مخاطبان شما هستند را پیدا کنید.

– تحقیق در زمینه شناسایی موضوعات: محتوا را بر اساس کلمات کلیدی و آنچه مخاطبان شما می خواهند یاد بگیرند، ایجاد نمایید.

۲٫ تمرکز بر خوانایی

برای این که محتوا به بالاترین رتبه های نتایج جستجو پرتاب شود، رعایت چند نکته ضروری است، از جمله:

وجود مطالب ارزشمند که باعث می گردد هنگامی که مخاطبان لینک صفحه شما را کلیک می کنند، در سایت بمانند و به مطالعه بپردازند، که این امر موجب می گردد صفحه شما در Google عالی به نظر آید و یک سیگنال برای موتور جستجو گوگل ارسال شود که “سلام، این صفحه مربوط به مطلبی است که کاربر جستجو کرده و اطلاعاتی مورد نیاز خود پیدا کرده است “. این سیگنال، “dwell time” نامیده می شود (فاصله زمانی بین کلیک بر روی یک نتیجه جستجو و بازگشت به صفحه نتایج).

 

زمان ماندگاری کاربر

 

چندین ویژگی می تواند این مورد تاثیر گذار باشد، مانند:

– وضوح مطالب

– سازماندهی مطالب

– منطقی بودن مطالب

– بیان ساده مطالب

جهت بالا بردن خوانایی، می بایست همه اطلاعات به روش قابل درک نوشته شده باشند که این امر باعث می گردد افراد مدت زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند و به بالا رفتن رتبه شما در Google کمک نمایند.

۳٫ محتوای عمیق ایجاد کنید

یک روند بزرگ سئو در سال ۲۰۱۹ ایجاد محتوایی عمیق تر نسبت به موضوع مورد نظر است. این کار جهت رتبه بندی بالاتر انجام می گردد، زیرا با توجه به بازاریاب دیجیتال Eric Enge، گوگل “تشدید تمرکز خود” را بر روی کیفیت محتوا معطوف نموده است. این همان چیزی است که Enge در پیام اخیر خود از دنی گودوین در SEJ بیان نمود:”ما عملکرد جستجوگرها را در تعدادی از سایت های مختلف ردیابی کردیم. سایت هایی که عمق استثنایی را در پوشش محتوای کیفی ارائه می کردند، رتبه آنها به طور معناداری افزایش یافته است. سایت هایی که در محتوای آنها ضعیف و سطحی بودند در مقایسه ها رتبه پایین تری داشتند.” علاوه بر این، با توجه به Enge، این روند ادامه خواهد یافت پس این سوال در ذهن ایجاد می گردد که چگونه می بایست محتوای عمیق تر ایجاد نمود؟

– محتوا های طولانی تری را بنویسید.

– فکر کنید و تا ۲۰۰۰ کلمه یا بیشتر بنویسید.

– در مورد موضوعاتی که دارای جنبه ها و زوایای مختلف هستند، بنویسید.

– محتوا باید بیشتر از یک تحقیق سطحی باشد به بیانی دیگر محتوای شما می بایست راهنمای نهایی آن مطلب باشد. از نشریات صنعتی و مقالات بروز برای یافتن اطلاعات و مطالعات جدید استفاده نمایید.

۴٫ سرعت صفحه خود را بهبود بخشید

یک راه ساده برای بهبود سئو محتوا در سال ۲۰۱۹ ، افزایش سرعت لود صفحات و بارگذاری محتویات بصورت کامل می باشد. هرچه سرعت لود صفحه پایین می باشد، کاربران از ماندن در سایت شما بیشتر پشیمان خواند شد. همیشه می بایست این سوال را مطرح نمود که چه کسی می خواهد در انتظار یک وب سایت برای بارگذاری باشد؟ بر اساس گزارشی از بی بی سی، نیمی از خریداران بیش از ۳ ثانیه برای لود یک صفحه خرده فروشی صبر نخواهند نمود و بر اساس تحقیق از گروه Nielsen Norman، بیشتر کاربران صفحات را در عرض ۲۰-۱۰ ثانیه ترک خواهند کرد. لذا به منظور بهبود سرعت لود صفحات ، بررسی نمایید که چگونه می توان سرعت صفحه را جهت دریافت بیشتر ترافیک ورودی بهبود بخشید.

۵٫ سرمایه گذاری برای محتواهای تصویری

با توجه به تحقیقات Skyword، محتویات حاوی تصاویر مناسب ۹۴ درصد بیشتر از مقالات بدون تصاویر بازدید می شوند، لذا تاثیر استفاده از تصاویر با طراحی خوب و با کیفیت در محتوا، بسیار بیشتر از استفاده از چند عکس تصادفی و یا عدم استفاده از آن است. محتوای شما با تصاویر مناسب و حرفه ای، معتبر تر می گردد، بنابراین تولید محتوا با تصاویر مناسب جهت بهبود SEO بسیار ارزشمند می باشد.

۶٫ ارائه آمار صحیح

این روزها، در اینترنت در مورد هر “تخصص” بدون ارائه هیچ گونه مدرکی دال بر صحیح بودن آنها، آمار و ارقامی ارائه می گردد که صحت آنها مشخص نیست، پس کسانی که حقایق، منابع و داده های صحیح را در محتوای خود ارائه می کنند، به راحتی خود را از دیگران متمایز خواهند نمود، پس کلید محتوای قابل اعتماد در سئو تحقیق است.

۷٫ فرمت محتوا برای اسنیپت های ویژه

اسنیپت های ویژه اخیرا در نتایج جستجو مورد توجه قرار گرفته اند و تنها تا سال ۲۰۱۹ ادامه خواهند یافت. به گفته گوگل، زمانی که یک کاربر یک سؤال مطرح می کند، این بلوک های کوچک اطلاعات، ممکن است در یک صفحه نتایج نشان داده شود.

 

اسنیپت های ویژه

 

همانطور که می دانید، اسنیپت های ویژه به اولین نقطه در بالای صفحه جستجو گوگل سنجاق می شوند و به این ترتیب ترفیک را از رتبه اول صفحه سرقت می کنند. جهت افزایش احتمال قرار گیری محتوای شما در یک اسنیپت های ویژه، چندین تاکتیک وجود دارد که می توانید آن ها را امتحان کنید:

– پاسخ به سؤالات به صورت قطعی در محتوای شما.

– محتوای شما بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشد.

– استفاده از لیست های شماره گذاری شده.

– محتوا شامل آمار و اطلاعات باشد.

– محتوا منطقی باشد.

۸٫ حرفه ای عمل کنید

این روزها، گوگل بیشتر از هر زمان اعتبار و تخصص نویسنده را در نظر می گیرد و شهرت برای او اهمیت دارد. براساس دستورالعمل ارزیابی کیفیت جستجو (به تازگی به روز شده در گوگل)، خالق محتوا و بیوگرافی آن فرد، هر دو به کیفیت صفحه کمک می نمایند. لذا گواهی اعتبار محتوا می تواند، تجربه شخص (به عنوان مثال، شما طی ۱۰ سال سعی کرده اید کتابی را چاپ کنید یا سوار با تجربه اسب سواری هستید و تدریس می کنید و …) و یا نظر وب سایت بزرگتر در مورد نویسنده (بحثهای انجمن ها، اخبار و مقالات، یکیپدیا و …) باشد. برای این منظور ایجاد یک صفحه درباره ما (About page) در سایت خود قرار دهید و نیز صفحاتی مربوط به بیوگرافی برای نویسندگان خود ایجاد نمایید که این امور جهت ایجاد شهرت ضروری می باشد. فراموش نکنید که برای همه ی وبلاگ نویس های مهمان خود نیز بیوگرافی ایجاد کنید.

۹٫ تحقیق مبتکرانه

تحقیق مبتکرانه می تواند مانند یک آهنربای غول پیکر برای سئو محتوا باشد. اگر مطالعات، اطلاعات، تحقیقات و آمارهای جدیدی ارائه دهید، شما می توانید فرصت های زیادی برای وب سایت های دیگر جهت لینک دادن به شما بدست آورید و این موضوع باعث می گردد برای صنعت و مخاطبان ارزشمند باشید. طبق گزارش تحقیقاتی Original Research for Marketing سال ۲۰۱۸ توسط Mantis Research و BuzzSumo، پنجاه و شش در صد از بازاریابانی که از محتوای مبتکرانه در تحقیقات استفاده می کنند، به انتظارات خود دست یافتند یا به فراتر از انتظار خود رسیده اند و ۷۴ درصد گزارش دادند که به علت تحقیقات مبتکرانه، ترافیک ورودی وب سایت شان بیشتر شده است و همچنین ۶۳ درصد اظهار داشتند که تعداد بیشتری از محتوای آنها در شبکه های اجتماعی انتشار یافته است. نیازی به بیان این مطلب نیست که تحقیق یک راه عالی برای بهبود سئو محتوا شما است.

گزارش تحقیقاتی Original Research for Marketing سال ۲۰۱۸

 

برخی از ایده های تحقیق OG:

– مطالعه موردی بر اساس موفقیت یا عدم موفقیت برند تجاری خود انجام دهید .

– از کالا و خدمات خود نظر سنجی به عمل آوردید و نتایج را با یکدیگر ادغام نمایید.

– داده ها / معیارهای خود را تجزیه و تحلیل کنید و یافته های خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

و اما در پایان باید گفت …

تولید محتوای مناسب یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر در سئو سایت می باشد. شما باید همیشه سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که مورد پسند کاربران قرار گیرد و افراد زیادی علاقه به خواندن محتوای شما پیدا کنند. کارشناسان تولید محتوا بیمگ همیشه به این نکته اشاره می کنند که برای نوشتن یک محتوای با ارزش در ابتدا باید ببینید خوانندگان شما به چه مطلبی نیاز دارند و سپس محتوایی با کیفیت و خوانا ایجاد کنید.

نظرات بسته شده است.