مخاطبان ما به دنبال چه مطالبی میگردند ؟

مطالبی که کاربران با ورود به سایت به دنبال آن هستند 

زمانی که کاربران وارد سایتی می شوند، به دنبال هدفی در آن سایت هستند. این کاربران می خواهند طراحی سایت به گونه ای باشد که بتوانند با کوچکترین جستجو در سایت به خواسته خود برسند. پس طراحان سایت باید توجه داشته باشند که دسترسی موارد مهم سایت خود را آسان تر نموده یا با ایجاد دسته بندی سازمان دهی شده، کاربران را به سوی هدفشان هدایت نمایند. برای هدایت کاربران، لازم است که طراحان بدانند چه چیزهایی برای کاربران مهم است و به دنبال چه اطلاعات خاصی در سایت هستند تا به این ترتیب راهنمایی آن ها آسان تر گردد. در ادامه، مواردی که کاربران معمولا در سایت ها به دنبال آن هستند را به تفصیل بیان می کنیم.

  • توضیح مختصر در مورد قسمت های مختلف سایت

گاهی اوقات کاربران هدفی در ذهن خود دارند و به دنبال آن هدف وارد سایت های مختلفی می شوند. سایت ها باید به گونه ای طراحی شوند که وقتی کاربر وارد صفحات مختلف می شود، بداند که دقیقا این قسمت چیست و چه کاربردی دارد. همچنین در مورد سایت هایی که محصولی را ارائه می دهند، بهتر است که حتما توضیح مختصر و مفیدی در مورد محصول داده شود تا کاربر با نگاهی اجمالی متوجه شود که آیا این محصول به درد او خواهد خورد یا نه. پس توجه داشته باشید که ارائه توضیح برای خدمات یا محصولات شما باعث می گردد کاربر راحت تر بتواند به دنبال هدف خود در سایت شما باشد و ترغیب به چرخش بیشتر در سایت شما گردد. گشتن کاربر در قسمت های سایت شما و وارد شدن به لینک های مختلف سبب می گردد که رتبه سایت شما از نظر گوگل نیز بالا رود. پس داشتن توضیحی مختصر می تواند به خدمات سئو سایت شما کمک نماید.

  • مشخص کردن هزینه ها

یکی از عوامل اولیه در دنیای دیجیتال مارکتینگ که باعث جذب کاربران به سایت شما می گردد، طراحی وب سایت می باشد. طراحی سایت با ایجاد جنبه های بصری مختلف باعث جذب کاربر به سایت و ترغیب وی به گشتن بیشتر در سایت مورد نظر می گردد. حال مسئله مهم دیگری که در این جا مطرح می شود این است که در طراحی شما همه چیز باید به صورت واضح مشخص گردد. سایت هایی که خدمات یا محصولی را ارائه می دهند، حتما باید به صورت صریح قیمت ها را مشخص نمایند. این موضوع در بین کاربران غیر قابل اجتناب است که وقتی کاربری به دنبال محصول یا خدماتی است، هزینه ها یکی از مهم ترین فاکتورها در انتخاب وی می باشد. طراحان دقت نمایند که می توانند با دادن پیشنهادات ویژه و تخفیف، کاربران را بیشتر جذب محصولات خود نمایند.

  • پیشنهادات ویژه

فاکتور دیگری که کابران بعد از هزینه به آن اهمیت میدهند، تضمین خدمات یا کالایی است که یک سایت ارائه می دهد. شما به عنوان دارنده سایت باید این تضمین را به کاربر ارائه دهید که جنس فروخته شده در صورت داشتن مشکل می تواند تا مدت زمانی مشخص پس فرستاده شود یا ارائه خدماتی خاص به همراه پشتیبانی رایگان در مدت زمان مشخصی خواهد بود. این پیشنهادات ویژه سبب می گردد کاربر بیشتر به کسب و کار شما اعتماد پیدا کرده و در صورت راضی بودن از این به بعد بدون درنگ برای رفع نیاز های خود به سایت شما مراجعه نماید.

 

  • ارائه مزیت ها به کاربران

امروزه در بازار آنلاین، باید سعی کنید که نظر مشتری را تا می توانید به خود جلب کرده و اعتمادی برای آن ها ایجاد نمایید. یکی دیگر از روش های جلب رضایت کاربران و ایجاد اطمینان برای آن ها در کنار ضمانت کالا یا خدمات خود، می تواند ارائه فیدبک از مشتریانی باشد که قبلا از شما خرید کرده اند. با درج قسمت نظرات مشتریانف می توانید از آن ها بخواهید که در مورد خدمات شما توضیح داده و در صورت داشتن پیشنهاد یا انتقاد آن ها را درج نمایند. این موضوع سبب می گردد که کاربران از تجربیات دیگر مصرف کنندگان استفاده نموده و اعتماد بیشتری به خدمات شما داشته باشند. به یاد داشته باشید شما هم می توانید با استفاده از این نظرات، در بهبود عملکرد خود گام بردارید.

  • دسترسی آسان

امروزه بسیاری از وب سایت هایی که به کسب و کار آنلاین مشغول هستند، دارای مشکلات بزرگ طراحی می باشند. یکی از این مشکلات، عدم دسترسی آسان به مواردی است که کاربر به آن ها احتیاج دارد. فرض کنید که کاربر با پسند فایلی از سایت شما و تقبل هزینه آن، می خواهد این فایل را دانلود نماید. اگر دکمه “دانلود کنید” به صورت واضح در دسترس کاربر نباشد، کاربر بعد از مدتی ولو پسند خدمات شما از سایت شما دست کشیده و از آن بیرون می رود. پس سهولت دسترسی به تمامی موارد یکی از ارکان مهم در طراحی سایت شما می باشد. به یاد داشته باشید که اگر کاربر را  بتوانید به صورت گام به گام به مراحل مختلف هدایت نمایید، کاربران بیشتری را می توانید به سایت خود جذب نمایید.

  • باز گذاشتن راه های ارتباطی با مشتریان

علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد، یکی دیگر از راه های جلب اعتماد مشتری می تواند ارائه اطلاعات تماس کامل و پشتیبانی ۲۴ ساعته باشد. اگر شما اطلاعات تماسی از خود ارائه ندهید، کاربر به صحت کار و خدمات شما شک خواهد کرد. تا می توانید راه های ارتباطی مختلف برای کاربران خود باز کنید و به این ترتیب این اطمینان را به آن ها بدهید که در صورت بروز هرگونه مشکلی، شما بی درنگ در خدمت آن ها خواهید بود.

در نهایت، در نظر داشته باشید که در طراحی سایت ابتدا باید عوامل مختلفی از جمله هدف کاربران از ورود به سایت شما مشخص گردد و سپس بر اساس این نیازها استراتژی های اختصاصی برنامه ریزی گردد. درست است که خدمات سئو سایت و تبلیغات در گوگل از جمله عوامل مهم در بهتر دیده شدن سایت شما و بالا رفتن رتبه سایت در نتایج جستحوی گوگل می باشند، اما اگر طراحی سایت به گونه ای باشد که کاربر را گیج نماید، همه این عوامل بی فایده خواهد بود.

نظرات بسته شده است.