عناوینی که باعث افزایش ترافیک میشود !!!

بیشتر افراد فقط عنوان ها را می خوانند و کمتر کسی است که پست های وبلاگ را مطالعه کند. ممکن است به این موضوع دقت نکرده باشید اما عنوان می تواند دلیلی برای از دست دادن ترافیک باشد. در واقع، به طور متوسط، فقط ۲۰٪ از کسانی که عنوان را می خوانند، برای مطالعه مقاله کلیک می نمایند. این بدان معنی است که با عناوین نامناسب ۸۰٪ مخاطبان خود را از دست خواهید داد. با این حال انتخاب بهترین عنوان ها می تواند تأثیر چشمگیری داشته باشند و میزان ترافیک را تا ۵۰۰٪ افزایش دهند. عنوان نه تنها بر نرخ کلیک کردن تأثیر می گذارد بلکه لحن و موضوع اصلی مقاله را نیز تعیین می نماید. یک عنوان می تواند تأثیر زیادی در آنچه مخاطب از یک مقاله انتظار دارد، داشته باشد. به عنوان مثال، کوننیکووا در مورد مقاله خود “ژنی که باعث می شود شما به خواب کمتری نیاز داشته باشید” گفت: اگر من به جای آن می گفتم” چرا به هشت ساعت خواب نیاز داریم “، مردم به گونه دیگری مقاله من را به یاد می آورند.

چه چیزی باعث ایجاد عنوان عالی می شود؟

بستگی دارد که برای چه کسانی می نویسید و این افراد کجا آنها را می خوانند. شما باید سعی کنی با در نظر گرفتن مخاطبان هدف خود عنوانی جذاب و خلاقانه انتخاب کنید. بهترین عناوین مواردی هستند که نقاط چالش افراد مورد نظر شما را هدف قرار می دهند و مسائلی را مطرح می نمایند که زندگی آنها را بهتر می کند و البته باید قانع کننده نیز باشند. اگر تیتر شما قانع کننده نیست، ۸۰٪ مخاطبان خود را از دست می دهید.

بهترین عناوین

انواع عناوین

۱٫ عناوین “بهترین”

۲٫ عناوین “آسان ترین”

۳٫ عناوین “سریع ترین”

۴٫ عناوین “اگر من جای تو بودم”

۵٫ عناوین “بر پایه علم …”

۶٫ عناوین “چرا ….. مردم انجام می دهند …”

۷٫ عناوین “تجربه به ما آموخته است …”

۸٫ عناوین “اجازه دهید آنها را برای شما لیست کنم”

۹٫ عناوین ” احمق نباشید”

۱۰٫ عناوین “نادیده نگیر”

۱۱٫ عناوین “همه عاشق رقابت” هستند

۱٫ عناوین “بهترین”

عناوین “بهترین” برای سئو بسیار قدرتمند است و بسیاری از کاربران از این عنوان ها در جست و جوی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال اگر شما به دنبال راه هایی برای پس انداز پول تان هستید قطعا می خواهید بهترین راه را پیدا کنید پس عبارت “بهترین راه برای پس انداز پول چیست” را جست و جو می کنید. شروع جملات با کلمات، “بهترین راه برای …” معمولاً با جستجوهای کاربران مطابقت زیادی دارند.

مثال: بهترین راه برای انجام تحقیقات بازار جهت توسعه برنامه کاری چیست؟

۲٫ عناوین ” آسان ترین”

این مورد را می توان بعد از عناوین “بهترین”، مهم ترین عنوان برشمرد. اگر مشتریان با مشکلاتی روبرو هستند، آنها همیشه نمی خواهند بهترین راه برای انجام کاری را بدانند بلکه بعضی اوقات، آنها می خواهند ساده ترین راه را بدانند. پس باید حواستان باشد این دو عنوان را جای یکدیگر استفاده نکنید.

مثال: آسان ترین راه برای تبدیل شدن به یک نویسنده موفق چیست؟

۳٫ عناوین “سریع ترین”

بعضی اوقات مردم بهترین ها را نمی خواهند، آسان ترین ها را نمی خواهند بلکه سریع ترین راهکار را می خواهند. در بعضی از صنایع ، افرادی را می بینید که همیشه در حالت تکاپو هستند و نیاز به راهکارهایی دارند که سریع تر انجام شود. علاوه بر محتوای “سریع”، می بایست بتوانید ارزش محصول یا خدمات خود را نیز اثبات کنید و خیلی سریع تر کاربران را به مشتریان تبدیل نمایید.

مثال: سریعترین راه برای ارسال پیام چیست؟ ( آن را بصری کنید. )

۴٫ عناوین “اگر من جای تو بودم”

بیشتر ما تمایل به پیشرفت داریم و می خواهیم تولیدی بیشتر و موفق تری داشته باشیم. همه ما دوست داریم در زمان کمتری به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم و در کاری که انجام می دهیم بهترین باشیم. این آرزوهاست که عناوین “اگر من جای تو بودم …” را بسیار قدرتمند می سازد. وقتی کسی به ما می گوید که چگونه باید کاری را انجام دهیم، تعجب می کنیم اما وقتی شخصی به ما بگوید که چرا باید کاری را انجام دهیم، برای ما جذاب است زیرا در مورد دلایل و انگیزه هایی در رابطه با ارائه ایده های جدید و یا تغییر ایده های فعلی صحبت می نماید.

مثال: چرا باید فیس بوک را فراموش کنید.

ما پستی با این عنوان را در وبلاگ مان قرار دادیم که حدودا ۴۰۰ بازدید داشت. این عنوان، به این دلیل برای کاربران بسیار جالب است که باعث ایجاد ناهماهنگی شناختی می شود زیرا فیس بوک یکی از بزرگترین پلت فرم های در دسترس بازاریابان است، اما این عنوان می گوید ما باید از فیس بوک فرار و آن را فراموش کنیم.

۵٫ عناوین “برپایه علم…”

انسان ها موضوعی به نام تعصب یادگیری دارند. مهم نیست که به چه گفته ای عاقلامند باشد، اگر به منبع آن اعتماد کنند، بسیار مصر هستند که مطالب آن را قبول کنند. نه تنها این مساله، بلکه مجذوب حقایقی هستیم که ما را به سمت عملی سوق دهند. به عنوان مثال ، اگر بتوانید از طریق تحقیقات ثابت کنید که از خواب بیدار شدن با آهنگ خاصی به بالا رفتن انرژی در صبح کمک می نماید، همه افراد در صبح ای آهنگ را گوش می دهند. چرا همین کار را با محصول یا خدمات خود انجام نمی دهید؟ چگونه می توان زندگی شخصی را بهتر کرد؟ این موارد را به اشتراک بگذارید، اما آن را بر پایه تحقیق قرار دهید.

مثال: چرا افراد موفق هر روز یک چیز را می پوشند؟

۶٫ عناوین “چرا ….. مردم انجام می دهند …”

این عنوان بر روی تمایل ما جهت بهترین بودن تاکید می نماید. همانطور که برایان تریسی در کتاب خود (فکر خود را تغییر دهید، زندگی خود را تغییر دهید) گفت: “افرادی که آنها را تحسین می کنید تأثیر بسیاری در نحوه تفکر و نوع تصمیماتی که می گیرید، دارند.” اگر عنوان بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، انگیزه برای مطالعه را نیز افزایش دهد.

مثال: چرا استیو جابز اجازه نداد که بچه هایش از آیپد استفاده کنند؟

۷٫ عناوین “تجربه به ما آموخته است …”

تجربه بهترین معلم انسان است، اما بعضی اوقات، شهریه آن بسیار زیاد است بنابراین افراد باهوش از اشتباهات درس می گیرند و از موفقیت دیگران استفاده می کنند. این عناوین درمورد چالشی که جامعه هدف شما با آن روبرو هستند بحث می نماید و ارائه روش های مقابله با این چالش ها را بیان می کند.

مثال: چه چیزهایی من از یک ورشکسته و یا فارغ التحصیل بیکار آموختم؟

۸٫ عناوین “اجازه دهید آنها را برای شما لیست کنم”

ما پست های لیست شده را دوست داریم زیرا مخاطبان گسترده ای را به سمت خود جلب می نمایند و در مقایسه با انواع دیگر مقاله ها تعداد زیادی کلیک را القا می کنند.

مثال: لیست نهایی ۹ ایده برای ایجاد محتوای قابل ویرایش جهت به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی

۹٫ عناوین «احمق نباشید»

سرسخت ترین عناوین مواردی هستند که خواستار پذیرش ما باشند. ما نمی خواهیم شبیه احمق ها باشیم. عناوین مرتبط با این مسائل تمایل بسیار قانع کننده هستند. وقتی اشتباهات را ذکر می کنید، همه ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آن اشتباهات را انجام نمی دهیم(به ویژه اگر این اشتباهات شناخته شده باشند).

مثال: ۹ اشتباه بازاریابی که شما را یک تازه کار جلوه می دهد.

۱۰٫ عناوین “نادیده نگیر”

ما نمی خواهیم آخرین کسی باشیم که می دانیم. ما نمی خواهیم در تاریکی بمانیم، به خصوص اگر همکاران ما چیزی را بدانند، ما نیز می خواهیم در این حلقه قرار بگیریم. بنابراین مشتریان نیز اگر چیزی وجود دارد که باید بدانند، باید در مورد آن مطلب برای شان بنویسیم.

مثال: “هر آنچه شما باید درباره موفقیت در نوشتن در ده دقیقه بدانید”

۱۱٫ عناوین “همه عاشق رقابت” هستند

این یک عنوان قدرتمند است و این امکان را به شما می دهد تا بررسی های غیرقابل کنترل، درباره محصول یا خدمات خود را، با بررسی هایی که می توانید کنترل کنید، جایگزین نمایید. نه تنها این مورد، بلکه می توانید ترافیک را از رقبای خود سرقت کنید. در فضاهای رقابتی، این نوع عناوین بسیار خوب عمل می کنند. مقالات تطبیقی بنویسید و از این عناوین استفاده کنید تا ترافیک ارگانیک را از وب سایت های رقبای خود سرقت کنید.

مثال: فایبرگلاس در مقابل بتن در استخر ها: کدام یک بهترین است؟

نحوه انتخاب بهترین عنوان

کدام یک از این ۱۱ عنوان بهترین کارکرد را برای محتوای شما دارد؟ این مورد به آنچه نویسنده در صدد تحقق آن است، بستگی دارد. برخی از این عناوین برای سئو بهتر هستند و برخی دیگر برای جلب توجه مردم مفید می باشند. توجه به موارد زیر می تواند به شما در انتخاب بهترین عنوان برای محتوا کمک به سزایی بکند:

• مهمترین نکته ای که می خواهیم خوانندگان این مقاله را بخوانند، چیست؟

• بهترین راه برای برقراری ارتباط با کاربران چیست؟

• برای هر محتوا ۲۵ عنوان بنویسید، سپس بهترین ها را انتخاب کنید.

• از دیگران بپرسید. ایده های خود را به آنها بدهید و ببینید کدام یک را بیشتر دوست دارند. همیشه بپرسید چرا؟

• بررسی کنید کدام نوع از عناوین به بهترین وجه برای جامعه هدف شما بهترین عملکرد را ارائه می نماید و از این نوع عناوین بسیار استفاده کنید.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه گوگل ارزش زیادی را برای محتوای با کیفیت و کاربر پسند قائل است، وقت آن رسیده که وقت بیش تری را برای نوشتن محتوای خود صرف کنید. حتما استراتژی های و تکنیک های نوشتن یک محتوای خوب را یاد بگیرید و نکات اساسی در تولید محتوا برای سئو را بر روی مطالب تان اعمال کنید. عناوین مهم ترین بخش از محتوای شما محسوب می شوند زیرا اکثر کاربران ابتدا به عناوین نگاهی می اندازند و در صورتی که برای شان جذاب بود به سراغ خواندن محتوای شما می روند.

شرکت دیجتال مارکتیگ بیمگ دارای بهترین متخصصان در زمینه تولید محتوا و سئو و ارائه دهنده بهترین خدمات تولید محتوا ، می توانند شما را در این مسیر یاری نمایند. ما بهترین و جدیدترین مقالات در زمینه تولید محتوا را در وبلاگ خود قرار دادیم و در صورت هرگونه سوال و نیاز به سفارش تولید محتوا می توانید با ما تماس بگیرید.

نظرات بسته شده است.