تاثیر تولید محتوا در کسب و کار های اینترنتی

امروزه یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌ها در بین کسب و کار ها رقابت بر سر جایگاه اول جستجو در موتور‌های جستجوگر نظیر گوگل می‌باشد. همانطور که می‌دانید روزانه تعداد بسیار زیادی از افراد انواع خرید‌ها و خدماتی که نیاز دارند را از طریق اینترنت انجام داده و یا پیگیری می‌کنند. می‌دانیم کسی که به عنوان مثال با کلمه فروش بلیط هواپیما در جایگاه اول گوگل قرار دارد مانند کسی است که اولین مغازه را در بازار فروشندگان بلیط هواپیما دارد و تمامی مشتریان خرید بلیط هواپیما مجبورند که در ابتدای این بازار، مغازه این شخص را ببینند. پس می‌توانید به خوبی تصور کنید که بودن در جایگاه‌های ابتدای موتور‌های جستجوگر چه تاثیری در سود کسب و کار شما خواهد داشت. پلتفرم آنلاین تولید محتوا بیمگ به عنوان متخصصی در این زمینه قصد دارد درباره تاثیر تولید محتوا در کسب و کار های اینترنتی توضیحاتی به شما علاقه‌مندان بدهد.

تولید محتوا به چه معنا است؟

در یک تعریف ساده می‌توان گفت هرگونه ارائه اطلاعات به مخاطب در هر قالبی مانند کتاب و نوشتار، صوت، تصویر و فیلم را محتوا می‌گوییم و تولید محتوا نیز به معنی ارائه و انتشار محتوا های تولید شده می‌باشد. از دیدگاه اینترنت و فضای مجازی، هر پست نوشتاری در وبلاگ‌ها، ویدئو‌های منتشر شده در شبکه های نشر ویدئو مانند آپارات و یوتیوب، تصاویر انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یک محتوا به شمار می‌آیند. البته برای تولید یک محتوای تاثیر گذار و بهینه باید به یک متخصص مراجعه کرد چرا که تولید محتوای بهینه مانند هر کار دیگری اصول و روش‌های ویژه خود را دارد و مانند نوشتن یک مقاله برای دانشگاه و یا نوشتن انشاء و کتاب نیست.

اهمیت تولید محتوا در چیست؟

اگر شما مدیر یک شرکت فروش بلیط قطار هستید و اهمیت بودن در صفحه اول گوگل و بخصوص جایگاه اول آن را درک کرده اید، حتما تا به حال به دنبال اینکه چگونه این جایگاه را بدست آورید بوده اید. برای اینکه وب‌سایت شرکت شما این جایگاه را در هر کلمه ای بدست آورد نیازمند این هستید که رعایت قوانین و اصول را در ظاهر و باطن وب‌سایت خود پیاده سازی کنید. به مجموعه این قوانین و اصول، سئو (seo) یا بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجوگر می‌گویند.

نکات و فاکتور‌هایی که باید برای سئو سایت رعایت شود بسیار زیاد است و این فاکتور ها همگی توسط متخصصان این حوزه استخراج شده اند و موتور‌های جستجوگر هیچگونه اطلاعاتی در این باره تا به حال بروز نداده اند. فاکتور های سئو جوانب بسیار زیادی از سایت را در بر می‌گیرند و متخصصان نظرات مختلفی در این‌باره ارائه داده اند اما همه متخصصان در یک فاکتور اتفاق نظر دارند و آن اصل چیزی نیست جز تولید محتوا بهینه برای سایت. در واقع تولید یک محتوای مفید و کاربر پسند می‌تواند مشتریان جدیدی برای شما ایجاد کرده و افرادی که از قبل با برند شما آشنایی داشته اند را نیز وفادار تر کند؛ پس همانطور که گفته شد تاثیر تولید محتوا در کسب و کار های اینترنتی بسیار زیاد است و باید برای پیشرفت سریع و برند سازی به بهترین شکل ممکن برای استراتژی‌های محتوایی برنامه ریزی کرد.

تولید محتوا بهینه بزرگ‌ترین بخش سئو

اغلب متخصصان سئو بر این باورند که با تولید محتوای بهینه و ناب، شما در واقع شصت درصد مراحل سئو را برای سایت خود طی کرده اید و تنها بخش های فنی سئو که همان سئوی خارجی است را باید بر روی سایت خود پیاده سازی کنید. از حدود دویست فاکتوری که برای سئو گفته شده است، تقریبا ۷۰ فاکتور آن مربوط به سئوی محتوا می‌باشد و اگر محتوا‌هایی که در سایت خود می‌گذارید با رعایت فاکتور های سئو باشد یقین داشته باشید که می‌توانید در مدت زمان کوتاهی جایگاه اول گوگل را در کلمه مورد نظر خود بدست آورید.

البته این نکته نیز اهمیت زیادی دارد که گاها برخی اصول سئو با بروز شدن موتور‌های جستجوگر و فاکتور‌های مد نظرشان برای تشخیص محتوایی خوب دست‌خوش تغییر قرار ‌می‌گیرند. بنابر این باید همیشه اخبار سئو را بررسی و روز به روز استراتژی های محتوایی را تغییر داد. ما نیز در کانتونا با توجه به آخرین بروزرسانی های موجود محتوا‌های مشتریانمان را نگارش و ویرایش می‌کنیم.

سختی کلیدواژه و اثر آن در رتبه گوگل

البته نباید توقع داشته باشید که برای هر کلمه تنها با انتشار چند محتوا رتبه اول گوگل را از آن خود کنید. یک سری کلمات و عبارات هستند که تنها عده محدود و خاصی آن‌ها را سرچ می‌کنند و به اصطلاح سرچ‌خور آن ها پایین است و شما می‌توانید تنها با انتشار چند محتوا درباره این کلمات و عبارات در جایگاه بالای موتور های جستجو قرار بگیرید. تعداد دیگر از عبارات و کلمات هستند که عده زیادی از مردم آن‌ها را جستجو می‌کنند و سرچ‌خور آن‌ها بالا است و مطمئنا برای این عبارات و کلمات، شما نیاز دارید که محتوا‌های زیادی منتشر کرده و مداومت بیشتری در انتشار محتوا‌های ناب داشته باشید.

به عنوان مثال برای رسیدن به جایگاه اول گوگل برای عبارت خرید بلیط هواپیما نیاز دارید تا حداقل به مدت شش ماه به صورت کاملا و مداوم محتوای ناب تولید کرده و بر روی سایت خود منتشر کنید چرا که این عبارت روزانه توسط افراد زیادی در سراسر کشور جستجو می‌شود. بنابراین افراد زیادی هم که رقیب شما به حساب می‌آیند در تلاش برای گرفتن جایگاه اول تا سوم گوگل هستند و کسی موفق خواهد شد که پشتکار بیشتری در زمینه تولید محتوای ناب به خرج دهد.

در واقع زمانی که سختی کلیدواژه مد نظر شما بالا باشد لازم است تا محتوا‌های بیشتری در رابطه با آن کلیدواژه انتشار دهید و یا لینک سازی‌های خود را بر روی آن محتوا قوی‌تر کنید.

تولید محتوای ناب به چه صورت است؟

ابتدا هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنید که آیا برای بالا رفتن سئو سایت می‌خواهید محتوا تولید کنید یا برای کاربران و مخاطبان؟ چرا که با توجه به هدف شما محتوا‌های کاملا متفاوتی باید تولید کرد. به طور مثال مخاطبان شما که بخصوص مخاطبان ایرانی هستند معمولا وقت خود را صرف خواندن مقالاتی که درباره خرید بلیط هواپیما تولید شده نمی‌کنند و تنها کافیست که از طریق این محتوا وارد سایت شما شوند و سپس به بخش‌های دیگر وبسایت شما سر زده و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند و محتوای تولیدی شما صرفا برای بالا رفتن رتبه سایت شما در نتایج جستجوی گوگل کاربرد دارد. در چنین مواقعی نیاز به تولید یک محتوای ناب یا یونیک نیست و تنها سفارش محتوا‌ی بازنویسی نیاز شما را رفع می‌کند.

ما در پلتفرم آنلاین تولید محتوای کانتونا برای کسب و کار اینترنتی شما انواع محتوا‌ها را تولید می‌کنیم. اگر دغدغه و زحمت نوشتن و وقت گذاشتن برای تولید محتوای ناب را دارید تنها کافیست با همکاران ما از طریق روابط عمومی و یا از بخش ثبت سفارش، درخواست خود را برای ما ارسال کنید تا در اسرع وقت و با توجه به نیاز‌های محتوایی شما موارد مد نظر را برایتان ارسال کنیم.

نظرات بسته شده است.