اهمیت تولید محتوا در بازاریابی

بازاریابی و محتوای بصری

یکی دیگر از ارکان های مهم بازاریابی اینترنتی ، محتوای بصری و جذب مخاطب از طریق فیلم ، عکس ، اسلاید ، داستان سازی و … می باشد . در مقاله ی کانتنت مارکتینگ به صورت مفصل به بررسی محتوا و جایگاه آن در بازاریابی اینترنتی پرداختیم . اکنون می خواهیم به تحلیل یکی از ارکان بازاریابی محتوایی یعنی محتوای بصری و تاثیر آن در دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

اغراق نیست اگر بگوییم حیات بازاریابی اینترنتی وابسته به محتوا است . بسیاری از کاربران جهت یافتن پاسخ پرسش های خود از اینترنت استفاده می کنند . همچنین در صورتی که نیازمند خدمات باشند به سراغ سرچ اینترنتی خواهند رفت . لذا بازاریابان به راحتی می توانند از این ویژگی برای توسعه ی کسب و کارها استفاده کنند.

در این میان تولید محتوای منحصر به فرد با توجه به نیاز مخاطبین اهمیت بسیاری دارد . وقتی سخن از تولید محتوا به میان می آید شاید آن چه به ذهن کاربران خطور می کند محتوای نوشتاری باشد . اما در کنار محتوای نوشتاری روش های دیگری برای تولید محتوا وجود دارد که در برخی موارد بسیار موثرتر از محتوای نوشتاری هستند. محتوایی که دیگر نیاز به مطالعه ی آن ندارید و با یک نگاه مفهوم آن را درخواهید یافت ، این گونه از محتوا محتوای بصری نامیده می شود .

می توان گفت : استفاده از محتوای بصری جهت بازاریابی در شبکه های اجتماعی موفقیتی بیش از محتوای متنی خواهد داشت .

در صورتی که با شبکه های اجتماعی کار کرده باشید تاثیر عکس و ویدئو را در جذب مخاطبین درک کرده اید. با بارگذاری عکس ها و ویدئو های جذاب تعداد دنبال کنندگان شما با سرعت بیشتری افزایش خواهند یافت . نکته ی دیگر این که ، مخاطبین با محتوای بصری ارتباط بهتر و راحت تری برقرار خواهند کرد.

محتوای بصری عنصری قدرتمند در بازاریابی

همان گونه که اشاره نمودیم محتوای بصری در برخی موارد قدرتمندتر از محتوای نوشتاری عمل می کند. با توجه به گسترش قابلیت های موجود در موبایل ها و تبلت ها ، روزانه شاهد اشتراک هزاران تصویر هستیم که توسط کاربران تولید شده است و جهت ثبت لحظه های مختلف به اشتراک گذاری گذاشته می شود . این تصاویر با استقبال بسیاری مواجه می شوند، این موضوع نشانگر قدرت محتوای بصری در انتقال پیام ها می باشد . از همین رو تولید محتوای بصری در سال های اخیر افزایش چشم گیری  داشته است . در بخش ذیل به ذکر مواردی می پردازیم که قدرت محتوای بصری در بازاریابی اینترنتی را نشان می دهند.

محتوای بصری با سرعت بیشتری به مغز انتقال می یابد.

برخی از ارتباطات بین انسان ها غیر زبانی هستند.

ذهن انسان تصویر را سریع تر از محتوا ثبت می کند.

مخاطبین با محتوای بصری راحت تر ارتباط برقرار می کنند.

عکس ها و ویدئوها بیش از متن ها بازدید می شوند.

ویدئو های تبلیغاتی بیش از نوشتار تبلیغاتی کاربر را جذب می کنند.

تصویری با کیفیت از محصول شما ، مشتریان بسیاری را جذب خواهد نمود .

می توان گفت گرایش نیمی از افراد به عکس بیش از نوشتار است.

استفاده از تصاویر گویا در بهینه سازی صفحات فرود بسیار تاثیرگذار بوده و نرخ تبدیل را افزایش خواهد داد.

تولید محتوای بصری

حال که با محتوای بصری ، ویژگی ها و نقاط قوت آن آشنا شدیم ، این پرسش مطرح می گردد که چگونه می توان یک محتوای بصری ارزشمند تولید کرد که ضمن جذب مخاطب ، به  اهداف شما را در بازاریابی اینترنتی تحقق بخشد.

جهت آسودگی خاطر شما باید بگوییم تولید محتوای بصری به مراتب ساده تر از محتوای نوشتاری است . بنابراین بدون هیچ گونه نگرانی می توانید اصول آن را بیاموزید.

شبکه های اجتماعی بهترین محیط جهت بازاریابی از طریق محتوای بصری هستند. علاوه بر اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو های جذاب از کسب و کارتان ، می توانید  از مخاطبین خود بخواهید به تولید تصویر و ویدئو با برند شما بپردازند. این استراتژی جذب مخاطبین بسیاری را به همراه خواهد داشت و برند شما را در اذهان ثبت خواهد نمود. در این قسمت به ذکر نکات مهم در تولید محتوای بصری می پردازیم.

اینفوگرافیک و محتوای بصری : دقت کنید تصاویر و اینفوگرافی ها در شبکه های اجتماعی بیشترین کلیک را دارند.

همچنین در موتورهای جستجو نیز با بهینه سازی تصاویر می توانید امتیاز مثبت کسب نمایید. تمامی افراد در تمامی سطوح تحصیلاتی و در تمانی سنین تماشای عکس و فیلم را دوست دارند‌.

شاید بگویید اینفوگرافیک هزینه ی زیادی را به سازمان تحمیل خواهد نمود. اما نگران این موضوع نباشید. می توان با طراحی ساده و هزینه ای اندک نیز به این مهم دست یافت ، لذا نیازی به صرف هزینه های گزاف نمی باشد.

استفاده از تصاویر متحرک : امروزه گیف ها در دنیای مجازی مورد استقبال کاربران قرار گرفته اند. به گونه ای که یک گیف بسیار ساده تر از یک متن طولانی نظر مخاطبین را جلب خواهد نمود.

نظر به این که ، مخاطبین شما از گروه های مختلف جامعه هستند ، با توجه به نیاز مخاطبین خود اقدام به تولید محتوا نمایید. به این ترتیب گیف ها جایگزین مناسبی خواهند بود برای افرادی که علاقه ای به مطالعه ی متون ندارند.

تولید محتوای ویدئویی : محتوای ویدئویی از کسب و کارتان تولید نمایید. شگردهای زیادی جهت تولید محتوای ویدئویی وجود دارد. این شگردها به شما خواهد آموخت چگونه برند خود را با بازاریابی ویدئوی جهانی کنید‌. توصیه می کنیم جهت آشنایی با تولید محتوای ویدئویی مقاله ی  بازاریابی ویدئویی را مطالعه نمایید.

 اسلاید بسازید : تهیه ی اسلاید می تواند نتایج خوبی در بازاریابی با محتوای بصری  به همراه داشته باشد. اقدام به تهیه ی لیست ها کنید ، هر یک از آیتم های موجود در لیست می تواند تبدیل به یک اسلاید شود‌. همواره شاهد این موضوع بوده ایم که مدیران شبکه های اجتماعی  انرژی زیادی صرف اسلایدشیر (SlideShare) و توزیع اسلایدهای پاورپونت می کنند.

جلب توجه بیننده با مثال زدن و داستان گویی : مثال زدن و داستان گویی همواره توجه مخاطبین را جلب نموده است . داستانِ خود را با تصاویر مرتبط همراه کنید. به این ترتیب مخاطب از برند شما در ذهنش تصویر سازی خواهد نمود. در داستان سازی صداقت داشته باشید. زیرا این داستان برند شما را به مخاطب معرفی خواهد نمود.  شخصیت سازی کنید و به سراغ شخصیت هایی بروید که برای مخاطبین جذاب هستند.

بنابریان قدرت محتوای بصری را در بازاریابی دست کم نگیرید . استفاده از تصاویر برای نشان دادن جنبه متفاوتی از کسب‌وکار شما بسیار تاثیرگذار هستند. یک تصویر از پشت ‌صحنه کسب‌وکار شما در قالب عکس یا انتشار یک فیلم روشی بسیار عالی و مناسب برای برقراری ارتباطی عمیق با مخاطبین و نشان دادن کاری که به آن علاقه مند هستید ، می‌باشد.

نظرات بسته شده است.