استفاده از هدینگ(تگ‌ها) در نوشته‌ها

کاربرد تگ ها در نوشته

ما از تولید محتوا در سایت معمولا چند منظور داریم:

اول: سایت بدون محتوا، مقاله، آموزش، یا هر پُستی، ارزشی ندارد. پس مخاطب به دلیل وجود محتوا به سایت شما وارد می‌شود.

دوم: محتوا باید از نظر زیبایی و خوانایی شرایط مناسبی هم داشته باشد.

سوم: از نظر موتورهای جستجو به ویژه گوگل، محتوا باید دارای اصول بهینه‌سازی سایت و سئو شده و با رعایت قوانین نوشتاری، برای گوگل محبوب باشد.

فکر کنم همین سه دلیل برای بکارگیری تگ‌ها کافی باشد. دلیل استفاده از تگ همین سه دلیل می‌تواند باشد. خوب حالا به جزئیات بیشتر برسیم.

نحوه بکارگیری تگ‌ها

محتوا و متن اصلی معمولا باید دارای تیتر اصلی و در صورت امکان هم دارای تیتر فرعی باشد. پس یعنی حتما تیتر اصلی داشته باشد. تیتر اصلی از اهمیت موضوعی و محتوایی بالایی برخوردار می باشد. پس تیتر اصلی باید  تگ H1 یا تیتر۱ داشته باشد. با این کار گوگل رفاقتش را با محتوای شما آغاز می‌کند. نکته مهم آن‌است که در محتوا فقط یک بار از تگ H1(تیتر۱) استفاده نمایید.

تگ‌های H2 تا H6 را به ترتیب اولویت موضوع و محتوایی بکار ببرید

البته میتوانید از این تگ ها بیش از یکبار استفاده نمایید. بکارگیری تگ، باعث می شود که تیترها در متن، متمایز شوند. که هم در خوانایی بهتر برای مخاطب موثر است و هم از نظر اصول خوانایی موتور جستجوی گوگل تاثیر بسیار مثبتی دارد.

پس سعی نمایید متن را به گونه‌ای بنویسید که شامل تیتر اصلی(H1) و دو یا سه زیر تیتر نیز باشد. یعنی بتوانید تا H4 را بکار بگیرید. برای کاربرد تگ نوشته، در متن، هم آراستگی و هم تفکیک موضوعات محتوا را در نظر داشته‌باشید.

نظرات بسته شده است.