آموزش نگارش رپورتاژ آگهی

احتمالاً تاکنون صد بار کلمه “تبلیغات” را شنیده اید. در حال حاضر رپورتاژ آگهی در حال فتح دنیا است؛ به عبارت دیگر دنیای بازاریابی. چندین سال است که روند به این گونه است. اما رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا این مفهوم با این سرعت در حال گسترش و فراگیر شدن است؟ و چگونه کمپین های روابط عمومی و رپورتاژ آگهی را خودتان انجام دهید؟ در این راهنمای جامع نگارش رپورتاژ آگهی، ما به شما پاسخ این سوالات را می دهیم.

چه چیزی؟

به طور خلاصه رپورتاژ خبری در یک رسانه خبری (چاپی، تلوزیونی و یا آنلاین) تبلیغاتی است که در قالب محتوای منتشر شده در آن رسانه خبری پنهان شده است (به همین دلیل ترکیبی از کلمات “خبر” و “رپورتاژ” است). اینگونه می توان گفت که این مدل از تبلیغات جایی است که محتوا با سایر قسمت های رسانه مطابقت دارد. رپورتاژ پوششی است توسط یک برند خریداری شده و کاملاً شبیه به بقیه مطالب آن رسانه، چه از نظر ظاهر و چه از لحاظ محتوا، به نظر می رد.

هنگامی که تبلیغات شما مانند سایر قسمت های رسانه به نظر برسد، می توانید از پیوندی که رسانه قبلاً با خوانندگان دارد، استفاده کنید. از این طریق شما می توانید پیام خود را مستقیماً به مصرف کنندگان برسانید. (به عنوان مثال این مقاله یک رپورتاژ است)

این امر بدیهی است که برندها بدون دریافت بازخورد، هزینه ای برای تبلیغات نمی دهند. رپورتاژهای آگهی، تبلیغاتی دارای یک هدف واحد هستند: دریافت یک اقدام خاص از خواننده. استانداردهای مربوط به رپورتاژ آگهی همان چیزی است که همیشه بوده است: باعث خوشحالی حامیانی که به شما برای تبلیغات پول می دهند شوید، رسانه ها را از انتشار آن و مشتریان را از خواندن آن خوشحال کنید.

چرا؟

به دلیل اینکه بسیار کاربردی است. تحقیقات نشان داده است که خوانندگان بسیار بیشتر از تبلیغات معمولی، تمایل دارند یک رپورتاژ آگهی را بخوانند. در سال ۲۰۰۷ ، Reader’s Digest برای یافتن تفاوت در درک مصرف کنندگان از یک آگهی تبلیغاتی و یک رپورتاژ آگهی، یک آزمایش ۲ بخشی انجام داد. برای انجام آزمون آنها دو متن ایجاد کرده بودند. این دو متن کاملاً یکسان بودند، اما اولین مقاله به عنوان یک رپورتاژ آگهی ارائه شد، دیگری به عنوان یک تبلیغ سنتی. هدف این آزمایش، فروش محصولی به نام Adolph’s Salt Substitute بود و آزمون موارد زیر را نشان داد:

“در پایان فروش، متنی که به صورت یک مقاله نوشته شده باشد، ۸۱% بیشتر از یک آگهی سنتی به فروش محصولات کمک کرده است. نتایج تحقیق نشان داده است که خوانندگان ۵۰۰ برابر بیشتر از خواندن یک تبلیغ سنتی به خواندن یک رپورتاژ آگهی علاقه مند هستند.”

چطور؟

اگر می خواهید خودتان تبلیغات عالی ایجاد کنید، باید از این سه نکته کلی آگاه باشید:

         ۱- ارزش ایجاد کنید

محتوا باید مرتبط باشد و ارزش واقعی را برای خواننده فراهم کند. باید از خودتان بپرسید: “خوانندگان چه چالش ها یا نیازهایی دارند و چگونه می توانیم از طریق مطالب عالی به آنها کمک کنیم تا با این چالش ها مقابله کنند که این امر مستقیماً با آنچه ما می فروشیم همراه است.”، اگر به این موضوع توجه نکنید، برای خواننده نسبت به مطالب شما بی تفاوت خواهد بود.

         ۲- دقیقاً شبیه رسانه و فرمت آن باشید.

تبلیغات شما باید کاملاً شبیه و در فرمت مقاله ای باشد که گروهی از مردم قبلاً بخشی از آن را خوانده اند. اگر قالب مقاله را به هم بزنید، اعتماد و علاقه خوانندگان را از دست می دهید و عملیات بازاریابی شما متوقف خواهد شد ، زیرا دیگر تبلیغ شما طبیعی نیست و به عنوان بخشی از یک مقاله اصلی شناخته نخواهد شد.

         ۳- بروید و خواننده را بگیرید.

وقتی از تبلیغات استفاده می کنید می خواهید یک رفتار یا عملکرد را در خواننده ایجاد کنید، تقویت نمایید یا تغییر دهید. در محتوا باید CTA وجود داشته باشد. بدون یک استراتژی روشن، فقط محتوا خواهید داشت و هیچ اثری از بهبود کسب و کار نخواهد بود. از طرف دیگر، اگر بتوانید خوانندگان را وارد دنیای محتوای خود کنید، مشتریان زیادی در انتظار شما خواهند بود.

نظرات بسته شده است.